Partnerzy wydarzenia
Partnerami merytorycznymi kongresu są: Serwis Samorządowy Polskiej Agencji Prasowej, Samorządowe Internety oraz Fundacja Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS.
Serwis Samorządowy PAP
jest wiodącym portalem informacyjnym dla administracji samorządowej i osób zainteresowanych samorządem terytorialnym.
Działa od lutego 2004 r. Jego celem jest zapewnienie odbiorcom dostępu do rzetelnej i kompleksowej informacji, przydatnej w pracy oraz użytecznej w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego.
Serwis notuje 2,5 mln odsłon miesięcznie (październik 2023 r.). Wśród czytelników są samorządowcy wszystkich szczebli: szefowie miast, gmin, powiatów i województw, sekretarze, skarbnicy oraz inni urzędnicy, a także dziennikarze, pracownicy oświaty, urzędów centralnych, eksperci i mieszkańcy zainteresowani funkcjonowaniem samorządów. Uzupełnieniem portalu są newslettery, wysyłane codziennie do ok. 14 tys. odbiorców. Ofertę serwisu dopełniają debaty, konferencje oraz konkursy, adresowane do jednostek samorządu terytorialnego.
Samorządowe Internety (SI)
to unikatowy, europejski projekt zajmujący się wsparciem władz lokalnych, samorządów, lokalnych organizacji samorządowych oraz samorządowych liderów opinii i decydentów w zakresie skutecznego prowadzenia komunikacji w przestrzeni mediów społecznościowych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu specjalistów, ekspertów i praktyków komunikacji lokalnej w mediach społecznościowych Samorządowe Internety pomagają precyzyjnie definiować oczekiwania społeczne mieszkańców oraz dostrajać do nich komunikację samorządową.
Fundacja Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS)
to polska organizacja pozarządowa, zajmująca się badaniem rynku i opinii publicznej. Działa od 2015 roku, angażując się w podnoszenie jakości badań oraz promowanie zawodu badacza oraz upowszechnianie w społeczeństwie wiedzy o stanie i tendencjach zmian opinii publicznej. Prowadzi projekty badawcze o zasięgu lokalnym, regionalnym, ogólnopolskim i europejskim. W 2022 i 2023 uznana została przez magazyn „Press” za najsilniejszą medialnie markę badawczą w Polsce, w rankingu TOP MARKA. Od lutego 2019 r. Fundacja IBRiS jest częścią Europejskiego Projektu Badawczego, powołanego i prowadzonego przez instytuty badawcze pochodzące z 5. krajów o największej reprezentacji w Parlamencie Europejskim – Niemcy, Francję, Włochy, Hiszpanię i Polskę. Przedmiotem projektu, oprócz preferencji politycznych obywateli krajów biorących w nim udział, jest diagnoza głównych problemów występujących w Unii Europejskiej, takich jak kierunek jej rozwoju, problem migracji czy przyszłość strefy euro. Członek założyciel pierwszego europejskiego zrzeszenia niezależnych instytutów badawczych EUROSKOPIA. Wśród instytutów-założycieli znalazły się: IBRiS (Polska), INSA (Niemcy), SWG (Włochy), SIGMA DOS (Hiszpania), OpinionWay (Francja), Prorata (Grecja), Pitagorica (Portugalia). IBRiS realizuje również badania marketingowe oraz oferuje consulting strategiczny, wspierając klientów w podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych.